Právě vycházející PC hry
PlayHit.cz - herní magazín ze světa her

Hra Palworld od japonského studia Pocketpair se stala senzací. S vysokými prodeji, rekordním počtem hráčů a obrovským nadšením se stala jedním z nejhranějších titulů na platformě Steam. V této hře můžete žít v míru po boku tajemných tvorů známých jako …
Očekávané PC hry
Space Adventure... PC | Srpen |
Story of Seasons:... PC | Srpen |
Terminator 2D: No... PC | Září |
Borderlands 4 PC | Září |
Clair Obscur:... PC | Říjen |
Poslední přidané komentáře k PC hrám
Mortal Kombat 11 - 8.8.2025
(komentoval H34D)
Tak si přemýšlím, jakou evolucí prošly jednotlivé herní žánry od dob raných 90. let (popř. dříve) a přijde mi, že bojové hry, tyhle jednoduché dvourozměrné mlátičky, ani nemají pořádně jak vyspět a kam dospět. Ať už je to MK z roku 1992 nebo tento, již jedenáctý (na počítači sedmý) díl o 27 let později, vždycky vidíme pár svalovců, ninjů nebo kozatých bojovnic na protilehlých stranách obrazovky a hráče, jak zuřivě mlátí do klávesnice ve snaze přimět svoji postavičku předvést nějakou pořádnou držkovanou.
Grafický pokrok je samozřejmě znát s každým dílem, i MK11 je v určitých drobnostech detailnější a ostřejší než jeho dva předchůdci vycházející ze stejného grafického (Unreal) enginu, o to mi ale nejde, přemýšlím, zda je vůbec možné někam posunout samotný žánr? Co nového dokážou borci z NetherRealm vymyslet, aby po jedenácté zaujali hráče? MK11 na to jde jinak, jednodušeji a přesto chytřeji – s přimhouřením oka to staré dotahuje k dokonalosti. Jako úplně nejlepší vývojářský tah hodnotím v MK11 tutorial, byl jsem z něho nadšen. Tutorial vám představí nejen jednu konkrétní hru, ale jak psal i kolega výše (a poté, co mě zasypete pluskama, tak níže) představí vám i celý žánr. MK Komplete a MK X byly pro mě trochu záhadou, dohrál jsem singl, pak jsem zkusil multiplayer a s nulou výher jsem dělal spíše boxovací pytel dětem z Ruska a Německa. MK11 mi krásně vysvětlil veškeré pokročilé mechaniky hry, kdy a jak blokovat, jaké údery jsou rychlejší a jaké pomalejší, jak mohu jednotlivé situace otočit ve svůj prospěch a jak se bránit tomu, když mě někdo zažene do rohu a tam si ze mě udělá hadr na podlahu. Došlo mi, že třeba frame data musela existovat už dříve, ale běžný hráč o ně povětšinou ani nezavadil, silnějším soupeřům pak nemohl konkurovat a herní komunita se rychle rozpadla. Výsledkem byly prázdné, zpomalené servery a mrtvá hra. MK11 dělá všechno proto, aby hráče zaujala, můžete hru hrát jen tak pro zábavu téměř jednou rukou, donekonečna se točit ve „věžích času“ a šmejdit kryptou, nebo se můžete do toho zakousnout a při nejmenším pochopit, jak se dá MK hrát dobře. Po tak skvělém tutorialu jsem opravdu cítil chuť se naučit aspoň něco málo a zkusit si rvačku s živým soupeřem. Takže jsem šel ven a dal prvnímu kolemjdoucímu bez varování pěstí mezi oči, no a pak jsem se vrátil zpět, zapnul počítač a spustil MK11. A můžu říct, že je to docela sranda, umím sice jen jednu postavu (Skarlet, protože je silná na dálku a má jednoduché special moves), ale čas od času si hru rád zapnu. Velmi kladně hodnotím i to, že v multiplayeru si nelze se soupeřem psát, určitě by se kdejaké utkání plné emocí zvrhlo ve zbytečné hecování, nadávky a cyka blyat…
Samotné herní mechaniky také dozrály ideálního stavu, MK X nám přidalo x-rays, které vypadaly spíše jako menší fatalita a šlo je použít pouze jednou za kolo. MK11 je má taky, ale už pro ně nemusíte „nabíjet“ energii, odemknou se vám automaticky, když vám zdraví klesne na 30%. Ona energie, kterou získáváte se nyní dělí na ofenzivní a defenzivní a zatímco ta první vám umožňuje zesílit, či prodloužit určité special moves, ta defenzivní vám přidává možnost uniknout z nějakého nepříjemného soupeřova komba, případně ho potrestat flawless blockem, anebo nečekaným kotoulem opačným směrem. Zkrátka další výborný vývojářský tah. K tomu je třeba dodat, že komba jsou oslabeny i tím, že čím déle trvají, tím menší damage dávají, popř. tím jednodušší je se z nich osvobodit. Myslím, že hra je nyní mnohem zábavnější, už to není o tom, že se naučíte jedno super silné kombo, které vezme soupeři 50% života, aniž by s tím mohl cokoli dělat. V tomto směru je MK11 opravdu perfektní a docela vybalancovaná bojová hra. Zatím se mi zdá, že má i to, co každá správná progamingová hra potřebuje – tedy schopnost rozlišit hráče podle skillu a zásluh do mnoha pomyslných kategorií. Tím, že téměř každý tah má svůj protitah nejde vyhrávat nějak „haluzácky“, musíte se snažit a čím více se snažíte, tím více se musí snažit i soupeř, až se třeba hra na nejvyšší úrovni zvrhne v boj o každý „snímek“ (frame data – každý úder zabere svůj počet snímků a tedy logicky ty pomalejší lze trestat těmi rychlejšími). Tahle myšlenka se mi líbí…
Singleplayerová kampaň zabírá nějakých 6 hodin, je to taková příjemně stupidní a zábavná jednohubka. Zmiňované věže a věže času slouží spíše jen k tomu nějak zabavit hráče a zasypat ho důvody, proč u hry zůstat. Ani pořádně nevím, k čemu všemu sbíráte miliony artefaktů a zlaťáků. Kryptu jsem popravdě nepochopil, nebo takhle - jasně, že chápu, že tam můžu dělat něco s penězi a artefakty a moje Skarletka pak bude třeba mít hezčí podprdu, ale tohle mě moc netankuje. Celkově s hodnocením nejdu výš jen proto, že MK11 přeci jen oproti svým dvěma předchůdcům nepřinesl TOLIK nového, s trochou nadsázky dříve takové hry vycházely spíše jako datadisky…
Marvel´s Guardians of the Galaxy - 6.8.2025
(komentoval _DAVE_)
O herních Guardians of the Galaxy se dá s jistou mírou nadsázky říci, že to jeden z nejlepších Marvel filmů vůbec..
Ano, není to film, ale úvodní věta platí a v tom je ten fígl :)
Hra se drží stylu filmových "strážců" jako howno košule.
Parádní soundtrack, bizarní lokace, ještě bizarnější zvraty a situace.
Dokonalé hlášky, komplet pošťuchování a vtipné hádky jednotlivých protagonistů.
Dalo by se říct, že akce je zde "jen" jako jakási výplň příběhovými sekvencemi.
Někomu to nesedne a pokud nezná bláznivou partičku už z filmů, celé mu to nebude dávat moc velký smysl.
A potom je na problém zaděláno, ale pokud je hráč alespoň trochu znalý universa, bude spokojený.
18.4.2025 | Electro Body (Electro Man) | PC | |
20.2.2025 | eFootball PES 2021 | PC | |
18.2.2025 | Indiana Jones and the Great Circle | PC | |
15.2.2025 | Train Valley | PC | |
2.2.2025 | RoadCraft | PC |
Poslední diskuze u her
Bubsy in: The Purrfect Collection - 18.4.2025
(komentoval catlowe)
To bude parádní retro hra
Supaplex - 1.3.2025
(komentoval Jovellin)
Požadavky jsou 286/16 1mb Ram, 650kb místo na disku.
Zde jsou uvedeny žebříčky nejlepších počítačových her tříděných dle herních kategorií, který tvoří uživatelé CDH.cz.
PC hry v České databázi her jsou přehledně řazeny dle hodnocení nebo roku vydání počítačové hry. Počítačové hry zahrnují hry na veškeré stolní počítače od nejstarších (Amiga, 386, 486,...) přes počítačové herní automaty až po nejnovější (hry pro Windows, Linux a jiné OS vyjma MacOS).