Nové komentáře - CDH.cz https://www.cdh.cz Hry na PC, PS, XBOX - největší databáze her v ČR, hodnocení her, stažení, screeny, uživatelé, videa z her, katalog cs Copyright © 2010 Martin Prantl https://www.cdh.cz/img/logo.png https://www.cdh.cz GRID Legends - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/GRID-Legends-56491/ GRID Autosport a GRID (2019) byly pro mě velice dobré hry. GRID Legends mě nebavil. Absolutně nemám rád jakékoliv příběhy v závodních hrách. Chci prostě a jednoduše závodit, a ne koukat na nějaký stupidní příběh. Jak kvalitní příběh se dá u závodní hry vymyslet?! A kariéra? Katastrofa. Opakovat závod, ve kterém se mi podařilo ujet na prvním místě jen proto abych měl najeté kilometry a mohl upgradovat vůz je podle mě pořádný nesmysl. Jenže jinak se nedostanete do dalších závodů, otravné. Jízdní model je bezproblémový, ale nevyrovná se v GRID Autosport. Ovládání je taky v pohodě, jak už je u Codies zvykem ovládání na gamepadu na jedničku. Grafika je za mě taky v pohodě, nestíhám při závodech sledovat kdejaký detail. Co mi více vadilo, že při závodech je spousty rušivých grafických efektů, ohňostroje, neony a podobně. Zvuky v pohodě, ale soundtrack mě taky nenadchl, není to můj šálek kávy a podle mě se k závodům nehodí. Jsem zklamaný, a za mě jen 50% Hanyse.k 05.05.2024 08:23 Quake - Dissolution of Eternity - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Quake---Dissolution-of-Eternity-7017/ Pásová výroba stříleček v druhé polovině devadesátých let znamenala, že po úspěchu prvního Quake započala produkce hned dvou datadisků zároveň. Pochopil jsem, že v průměru se větší oblibě těšil spíše Scourge of Armagon, nicméně za sebe mohu s čistým svědomím prohlásit, že oba jsou si naprosto rovnocenné. Ba naopak vzhledem k tomu, že pokus o „realističtější“ první epizodu Scourge of Armagon mi nebyl příliš po chuti, tak Dissolution of Eternity se mi vlastně hrálo příjemněji.Pravda, že design je o maličko uzavřenější, levely jsou mírně propletenější, dá se říct, že sem tam si i více libují v užších chodbách a hledání tlačítek. Čas strávený v každém levelu se tak místy vyšplhá i na ďábelských 12-15 minut! Nevěšte však hlavu, hra stále nabízí klasickou rychlou Quake akci tak, jak ji znáte. Opět musím podotknout, že zvolení vyšší obtížnosti jednoznačně umocňuje zážitek a když už jsme u něj, tak je třeba vyzdvihnout nářezovou industriální/metalovou hudbu. Z alternativní munice má největší údernost raketomet, který nejen, že zdánlivě střílí rakety po dvou, ale hlavně dává mnohem menší friendly fire.Celkově bych řekl, že tento datadisk, obzvlášť budeme-li jej hrát v kabátku Quake Remastered, tolik nezestárl. Zatímco další generace stříleček, kterou pomyslně odstartoval Quake 2, svým způsobem zpomalila, protože se více rochnila v komplikovanějším designu, který tehdy nově příchozí technologie umožňovaly, tak klasický Quake, či Doom právě díky své rychlosti a přímočarosti dokážou velmi slušně pobavit i nyní… H34D 22.04.2024 15:01 Quake Mission Pack 1: Scourge of Armagon - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Quake-Mission-Pack-1-Scourge-of-Armagon-22018/ Není to tak dávno, co jako blesk z čistého nebe udeřil remaster prvního Quake, který dokonce ve Steam knihovničce zcela zdarma přepsal původní hru a doplnil ji o dva oficiální datadisky. Tedy ideální čas se těmto datadiskům s akurátním čtvrtstoletým odstupem mrknout na zoubek!Jako první udeří do očí pěkná grafika remasteru, který je zcela věrná předloze, ale přesto působí především mnohem lépe osvětleně. Vybavuju si, že původní Quake v zápalu gotické architektury působil mírně "vyblitě", jinými slovy až příliš si liboval v odstínech hnědé. Remaster ukazuje, že když dva dělají totéž není to totéž, protože ty samé hnědé odstíny s živějšími světelnými efekty najednou skutečně naplňují ideu ponuré gotiky, aniž by měl člověk pocit, že je to příliš jednotvárné...Radost mi udělala stará známá rychlá hratelnost a výborný pocit ze střelby. Následující srovnání může působit mimo mísu, ale moje poslední hraná akce bylo loňské Saints Row, které k mému překvapení dokázalo, že i téměř 30 let po prvním Doomu lze jednoduchý aspekt střílení v akční hře totálně posrat. O to víc jsem tedy ocenil, že klasická retro střílečka z devadesátek, tedy tento datadisk, poskytuje hráči i po značném časovém odstupu ten úderný, adrenalinový a uspokojivý pocit ze střelby. Dvouhlavňovka duní o sto šest, rotačák se točí a raketomet vyhodí do povětří půl monitoru.Nehledě na obecnou Quake chválu musím dodat, že první epizoda Scourge of Armagon je prostě slabá. Pozemský design obecně 3D hrám z devadesátých let příliš nesvědčí - tyhle pokusy o realističnost zkrátka nevypadají věrohodně. Mé prvotní nadšení vyprchalo takřka po pár desítkách minut (jedna mise trvá přibližně 10-12 minut), nicméně dobře jsem udělal, že jsem vydržel, protože další dvě epizody byly o poznání lepší. Nastavení vyšší obtížnosti jednoznačně dodává hře drive a dokáže nabudit hráče k tomu, aby se lépe pohyboval a občas také taktizoval. Připomeňme, že Quake je první hra, kde měl granátomet příjemnou fyziku (a zvuk odrážení se granátu od zdí je ve Quake nezaměnitelný). Nejméně dvě třetiny hry tedy jsou čirá zábava a dokážu si představit, že můžou bavit i mladší hráče "odkojené" Doomem Eternal. Další vadu na kráse představují primitivní závěreční bossové. H34D 22.04.2024 15:01 THE LEGEND OF ZELDA: Tears of the Kingdom - ( NINTENDOSWITCH ) https://www.cdh.cz/nintendo/THE-LEGEND-OF-ZELDA-Tears-of-the-Kingdom-62925/ Velice mě zajímalo, CO je na té hře tak zásadního, že to označují za nejlepší hru dekády, ne-li nejlepší hru vůbec.Mraky PC hráčů ani neví, že nějaká Zelda existuje, mraky lidí sotva tuší, co je Nintendo. A když už, tak to mají spojené s jakýmisi "Japonskými blbostmi pro děcka". Tears of the Kingdom opravdu JE výjimečná hra, ať už naprosto masakrálním level designem, fyzikou, nebo obecně herníma mechanikama. Něco podobného jsem tušil, ale "X" věcí mě stejně odzbrojilo. Velmi doporučuji - a raději doplním, že jsem 45letý chlap odkojený devadesátkovými PC hrami. Aby to nebyly jen ódy, Zelda není pro každého. Pokud čekáte UBIsoftí vyzobávání otazníčků a navigaci, nic podobného zde není a často budete mít pocit, že vlastně nevíte co dělat, popřípadě jak to udělat. Nic za ručičku nevede.Dále mi tu chybí přeci jen malinko lepší technický stav - styl grafiky je v pořádku, ale když se podíváte na emulované verze s MODy přidávající RayTracing, je origo Switch verze prostě už blbě. Jediné co mi opravdu trochu vadí jsou místy typicky Japonsky ujetí někteří nepřátelé. Přeci jen, nechci hrát pokémony. _DAVE_ 22.04.2024 09:35 The Movies - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/The-Movies-14033/ Vynikající, tvořivá a dodnes nepřekonaná hra.. škoda že nebyl úspěch. Michudy 14.04.2024 13:49 Quake Mission Pack 2: Dissolution of Eternity - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Quake-Mission-Pack-2-Dissolution-of-Eternity-22019/ Pásová výroba stříleček v druhé polovině devadesátých let znamenala, že po úspěchu prvního Quake započala produkce hned dvou datadisků zároveň. Pochopil jsem, že v průměru se větší oblibě těšil spíše Scourge of Armagon, nicméně za sebe mohu s čistým svědomím prohlásit, že oba jsou si naprosto rovnocenné. Ba naopak vzhledem k tomu, že pokus o „realističtější“ první epizodu Scourge of Armagon mi nebyl příliš po chuti, tak Dissolution of Eternity se mi vlastně hrálo příjemněji.Pravda, že design je o maličko uzavřenější, levely jsou mírně propletenější, dá se říct, že sem tam si i více libují v užších chodbách a hledání tlačítek. Čas strávený v každém levelu se tak místy vyšplhá i na ďábelských 12-15 minut! Nevěšte však hlavu, hra stále nabízí klasickou rychlou Quake akci tak, jak ji znáte. Opět musím podotknout, že zvolení vyšší obtížnosti jednoznačně umocňuje zážitek a když už jsme u něj, tak je třeba vyzdvihnout nářezovou industriální/metalovou hudbu. Z alternativní munice má největší údernost raketomet, který nejen, že zdánlivě střílí rakety po dvou, ale hlavně dává mnohem menší friendly fire.Celkově bych řekl, že tento datadisk, obzvlášť budeme-li jej hrát v kabátku Quake Remastered, tolik nezestárl. Zatímco další generace stříleček, kterou pomyslně odstartoval Quake 2, svým způsobem zpomalila, protože se více rochnila v komplikovanějším designu, který tehdy nově příchozí technologie umožňovaly, tak klasický Quake, či Doom právě díky své rychlosti a přímočarosti dokážou velmi slušně pobavit i nyní… H34D 29.03.2024 20:31 Quake II - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Quake-II-6867/ Quake II byl vlastně úplně typická doomovka, která velebila rychlou a hlavně stylovou akci. Herní kampaň se snažila na místo jednotlivých levelů prezentovat systém kontinuálního procházení, což sice nedosahuje úrovně Unrealu, či Half-Lifu, ale pro účely zábavného vyvražďování Stroggů to naprosto dostačuje. V kampani procházíte zejména industriální interiéry, a i když to nezní zrovna slavnostně, obzvláště ve spojení s tím, že si libují v šedé barvě, tak bych neřekl, že s designem levelů je něco v nepořádku, naopak je takovým vyšším koridorových FPS. Hratelnost byla poměrně arkádová a postup hrou se omezoval na sbírání klíčů a stiskávání tlačítek známé již z prvního Dooma, ale ono to v záplavě krve a skvostného zvuku dvouhlavňové brokovnice vůbec nevadilo...Grafika byla skvělá, málokterý hráč, který ji nezažil v době svého vydání, si uvědomuje, jak revoluční vlastně Q2 engine byl. V roce 1997 byli hráči ještě zvyklí na hry typu Duke Nukem 3D a tohle bylo opravdu jiné kafe. Nejvíc musím asi pochválit různé světelné výbuchy, exploze, stíny, modely, ale on to byl pokrok opravdu ve všem…V čem Q2 exceloval, byl multiplayer. Hra patřila mezi ty nejrychlejší FPS, byť Quake 1 byl ještě o vlásek rychlejší. Q2 disponoval trošku variabilnějšími levely – méně kostkových místností a rovných chodeb, trošku více míst pro „schovku“, či „přepadovku“. Troufám si říct, že Quake 2 byl o malinko taktičtější, byť se o žádný Counter-Strike samozřejmě nejednalo. Šlo spíš o to, že levely občas měly svá strategická místa s power-upy a zbraněmi. Dalo se hrát i na „kočku a na myš“ s railgunem. Quake 1 byl oproti tomu více o brutální síle – sebrat raketomet a sypat to všude kolem sebe…Quake 1 přišel jako první s trickjumpingem, což byla úžasná featura, kterou se hráči učili správně používat dlouhé roky. Quake 2 měl pozměněné mechaniky strafejumpů a circlejumpů – tedy toho zvláštního mačkání kláves a švihání myší, které způsobovalo, že hráč neustále nabíral rychlost. Výsledkem bylo právě ono nepatrné zpomalení, které šlo ruku v ruce s jemným zpomalením raketometu (resp. letících raket). Quake 3 je v tomto bližší právě Quake 1, takže soudím, že čas ukázal, že směr Quake 2 nebyl nejlepší. Paradoxem je, že Quake 4 byl zase v tomto bližší Quake 2, ale taky proto se Quake 4 na poli progamingu neohřál více než jednu sezónu. H34D 29.03.2024 20:30 Resident Evil: Revelations - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Resident-Evil-Revelations-20238/ Hra vypadala zastarale už když dorazila na PC, ale neznamená to, že by byla vyloženě do koše. Je to "spinoff" s evidentně ne úplně velikým rozpočtem a na PC dorazila vyloženě "do počtu"...Je to RE klasika "PS3 éry" u které netřeba úplně moc přemýšlet a moc od toho nečekejme, odpusťme tomu hloupoučké dialogy a celkově naivní děj.Hratelnost je ale na slušné úrovni _DAVE_ 27.03.2024 12:59 Dirt Rally 2.0 - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Dirt-Rally-20-50340/ DiRT Rally 2.0 je výborná hra, ale má i své negativa. Audiovizuální stránka je výborná, ale co je nejlepší je fyzika a jízdní model. Každé auto se ovládá jinak, stejně tak na různém povrchu, asfaltu či šotolině. Ve hře najdete spoustu vozů, můžete si vybrat a rovněž před koupí i vyzkoušet. Ve hře najdete kariéru, a taky denní, týdenní či měsiční výzvy, za které získáváte kredity, které pak použijete na koupi aut a jejich oprav, vylepšení nebo i vylepšení vašich lidí v týmu. Hru jsem hrál na gamepadu, což jsem velice rád, protože závodní hry hraju jen na gamepadu, takže pro mě velké plus. Horší je však práce s plynem, ale dá se to. A abych hru jen nechválil, tak co mi vadí nejvíce, dokupování DLC a nejvíc mi to vadí u tratí. V samotné hře jich není mnoho, ale lze dokoupit třeba Švédsko, Monte Carlo, Německo a Finsko. Samozřejmě lze dokoupit i další vozy. Ve hře je obsažen i Rallycross ale ten mě moc nebavil. Hanyse.k 26.03.2024 23:13 Quake - Scourge of Armagon - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Quake---Scourge-of-Armagon-7016/ Není to tak dávno, co jako blesk z čistého nebe udeřil remaster prvního Quake, který dokonce ve Steam knihovničce zcela zdarma přepsal původní hru a doplnil ji o dva oficiální datadisky. Tedy ideální čas se těmto datadiskům s akurátním čtvrtstoletým odstupem mrknout na zoubek!Jako první udeří do očí pěkná grafika remasteru, který je zcela věrná předloze, ale přesto působí především mnohem lépe osvětleně. Vybavuju si, že původní Quake v zápalu gotické architektury působil mírně "vyblitě", jinými slovy až příliš si liboval v odstínech hnědé. Remaster ukazuje, že když dva dělají totéž není to totéž, protože ty samé hnědé odstíny s živějšími světelnými efekty najednou skutečně naplňují ideu ponuré gotiky, aniž by měl člověk pocit, že je to příliš jednotvárné...Radost mi udělala stará známá rychlá hratelnost a výborný pocit ze střelby. Následující srovnání může působit mimo mísu, ale moje poslední hraná akce bylo loňské Saints Row, které k mému překvapení dokázalo, že i téměř 30 let po prvním Doomu lze jednoduchý aspekt střílení v akční hře totálně posrat. O to víc jsem tedy ocenil, že klasická retro střílečka z devadesátek, tedy tento datadisk, poskytuje hráči i po značném časovém odstupu ten úderný, adrenalinový a uspokojivý pocit ze střelby. Dvouhlavňovka duní o sto šest, rotačák se točí a raketomet vyhodí do povětří půl monitoru.Nehledě na obecnou Quake chválu musím dodat, že první epizoda Scourge of Armagon je prostě slabá. Pozemský design obecně 3D hrám z devadesátých let příliš nesvědčí - tyhle pokusy o realističnost zkrátka nevypadají věrohodně. Mé prvotní nadšení vyprchalo takřka po pár desítkách minut (jedna mise trvá přibližně 10-12 minut), nicméně dobře jsem udělal, že jsem vydržel, protože další dvě epizody byly o poznání lepší. Nastavení vyšší obtížnosti jednoznačně dodává hře drive a dokáže nabudit hráče k tomu, aby se lépe pohyboval a občas také taktizoval. Připomeňme, že Quake je první hra, kde měl granátomet příjemnou fyziku (a zvuk odrážení se granátu od zdí je ve Quake nezaměnitelný). Nejméně dvě třetiny hry tedy jsou čirá zábava a dokážu si představit, že můžou bavit i mladší hráče "odkojené" Doomem Eternal. Další vadu na kráse představují primitivní závěreční bossové. H34D 21.03.2024 06:51