Nové komentáře - CDH.cz https://www.cdh.cz Hry na PC, PS, XBOX - největší databáze her v ČR, hodnocení her, stažení, screeny, uživatelé, videa z her, katalog cs Copyright © 2010 Martin Prantl https://www.cdh.cz/img/logo.png https://www.cdh.cz Mortal Kombat 1 - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Mortal-Kombat-1-62044/ Kdo by to byl řekl, že při těch desítkách tisíc hodin strávených u strategií a stříleček to Mortal Kombat nakonec dotáhne na jednu z mých nejoblíbenějších herních sérií? Samozřejmě je to dáno i tím, kolik dílů taková série má – od prvních momentů seznámení s počítačem v dětském kroužku výpočetní techniky v 90. letech až do fáze rodinného života, kdy jako prošedivělý a vyplešatělý fotr uspím děti a v přítmí počítačového koutku zase jednou jdu střílet kopí na laně a chrlit oheň. V nadsázce mohu říct, že série Mortal Kombat je protkána mým životem – boj na život a na smrt je přeci můj život!Mortal Kombat 1 je oficiálně 12. plnohodnotným dílem série, která už na poli bojovek předvedla opravdu vše. Stran příběhu tedy není divu, že poté, co nad supersilnými bojovníky stáli mágové a polobohové a starší bohové a titáni a strážci času a Memphis, tak už nezbývalo nic jiného, než příběh kompletně restartovat a začít od nuly, ehm jedničky…Restart je však silné slovo, ve skutečnosti Mortal Kombat 1 silně těží z příběhu Mortal Kombat 11 včetně Aftermath, pouze restartoval časovou linii, kdy starým známým protagonistům přiřadil nové role. Musím říct, že zpočátku mi to nepřišlo nikterak urážlivé, a naopak nebývalé vtipné. Osobní patálie Johnnyho Cage, dětinské soupeření Raidena s Kung-Laem, zdvořilostní meetingy Liu Kanga se Sindel i Shang-Tsung jako pouliční podvodná babka kořenářka, to všechno zpočátku funguje. Bohužel ony neočekávané perličky, subtilní vtípky a všeobecná hravost, s kterou se setkáte první cca 2 hodiny singleplayerové kampaně v druhé polovině poměrně drasticky upadnou do šedivého průměru. Samozřejmě od MK neočekáváte Oscarový příběh, ale je zajímavé, že první polovina vám jasně ukáže, že to jde, přičemž ta druhá, že to nejde na dlouho.Celková herní doba singleplayerové kampaně je skromných 6 hodin, z toho 4 hodiny jsou in-game animace. Dá se říct, že více času strávíte v tutoriálu, který je po vzoru předchozího dílu bezpochyby vynikající. Jen zopakuju ze svého předchozího komentáře, že takhle detailně vysvětlující, ale přitom vlastně zábavný tutoriál je nejlepším předpokladem pro to, aby vás hra motivovala k tomu se jí učit, abyste měli radost z vlastního zlepšování a zkrátka, aby vydržela…Mým cílem stanoveným již v rámci předobjednávky bylo tedy pořádně šlápnout i na soutěžení online. Bylo mi jasné, že začátky budou krušné, protože s bojovkama zkušenost na kompetitivní úrovni rozhodně nemám, ale soutěživý jsem dost a esport mi není cizí. Přesto jsem si po 40 hodinách a cca 450 hrách online musel přiznat, že ač jsem tomu dal své maximum, nestačí to.První, co mi přišlo zajímavé je, jak extrémně náročné jsou bojovky na postřeh a rychlost. Každý úder má svoje „frame data“, neboli počet snímků, po který trvá. V praxi tedy pokud zvolíte „silnější“ úder, jehož provedení zabere více snímků, je poměrně velká šance, že soupeř stihne zareagovat „slabším“, ale rychlejším protiúderem. Z Mortal Kombatu se na té nejvyšší úrovni stávají v podstatě šachy. Šachy, kde se nepočítá čas na hodiny, na minuty, ani na vteřiny, ale na snímky… A těch je 60 v každé vteřině.Zpočátku je tedy důležité nacvičit si pár rychlých kombinací, kterými dokážete soupeře bleskově zasáhnout nebo dokonce „přerušit“ v náběhu na jeho speciální údery. A pak jedno masivní kombo, kterým seberete třeba i přes 40%, aniž by s tím soupeř mohl cokoli udělat (tedy kromě breakeru, který spotřebuje celý „meter“). Paradoxně nejtěžší úkol pro začátečníka je pořád blokovat. Pořád, pořád, pořád… A hýbat se nikoli plynulým pohybem, ale dashem s blokováním v mezičase. Jakožto hráč, který už není nejmladší, jsem se rozhodl naučit se pouze jednu postavu. Ano, byl to Scorpion, údajně dobrá postava pro začátečníky, ale nejslabší postava mezi profíky. Scorpion má výborné útoky na střední i delší vzdálenost, ale je nejpomalejší, takže např. Johnny Cage, který má naopak nejrychlejší „startery“ může prakticky čímkoli Scorpiona „jailnout“, neboli dostat ho do pomyslného vězení, v kterém Scorpion musí pořád jen držet block (a k tomu ještě správně střídat jeho verze nahoře/dole), protože nemá jediný úder, který by měl tzv. „frame advantage“ oproti rychlejší postavě soupeře.Žádná situace však není beznadějná, po úspěšném zablokování určité sekvence následuje „block advantage“, tedy chvilka několika snímků, kdy můžete převzít otěže bitvy. Přehnané blokování lze navíc vytrestat „throwem“, ovšem na ten zase platí „escape“, je-li perfektně načasovaný. Systém kámen-nůžky-papír, kdy od každého existuje asi tak 10 druhů, mě nepřestává fascinovat. Tahle dobře fungující mechanika je základním předpokladem pro to, aby MK mohl uspět i v esportu.Mortal Kombat 1 se ve svých promech prsil hrou za dvě postavy najednou, avšak ono „kameo“ znamená pouze pár drobných speciálních úderů navíc, které můžete jednou za čas aktivovat. Hráči je využívají většinou k prodloužení komba, nebo výjimečně k „zónování“ soupeře (získání odstupu). Rozhodně je to vítané zpestření a osobně jsem u Scorpiona využíval Cyraxe právě k „odstrkávání“ soupeře v případě, že mi zablokoval určitou sekvenci speciálních úderů. To bylo však de facto „opraveno“ v nedávném patchi, takže téhle taktice odzvonilo…Moje strategie byly veskrze primitivní – ze střední vzdálenosti střídat útoky nízko a přes hlavu, které vyžadují odlišné blocky a spíše využívat krátké sekvence rychlých útoků než spoléhat na jedno velké kombo. Teoreticky by tento přístup měl slavit větší úspěchy, ale v praxi jsem neustále doplácel na své pomalé reflexy. Mám respekt k této hře a jejím top hráčům, v podstatě všem můžu tuhle promakanou bojovku doporučit. Všem kromě sebe… H34D 29.09.2025 13:08 Mortal Kombat 12 - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Mortal-Kombat-12-62326/ Kdo by to byl řekl, že při těch desítkách tisíc hodin strávených u strategií a stříleček to Mortal Kombat nakonec dotáhne na jednu z mých nejoblíbenějších herních sérií? Samozřejmě je to dáno i tím, kolik dílů taková série má – od prvních momentů seznámení s počítačem v dětském kroužku výpočetní techniky v 90. letech až do fáze rodinného života, kdy jako prošedivělý a vyplešatělý fotr uspím děti a v přítmí počítačového koutku zase jednou jdu střílet kopí na laně a chrlit oheň. V nadsázce mohu říct, že série Mortal Kombat je protkána mým životem – boj na život a na smrt je přeci můj život!Mortal Kombat 1 je oficiálně 12. plnohodnotným dílem série, která už na poli bojovek předvedla opravdu vše. Stran příběhu tedy není divu, že poté, co nad supersilnými bojovníky stáli mágové a polobohové a starší bohové a titáni a strážci času a Memphis, tak už nezbývalo nic jiného, než příběh kompletně restartovat a začít od nuly, ehm jedničky…Restart je však silné slovo, ve skutečnosti Mortal Kombat 1 silně těží z příběhu Mortal Kombat 11 včetně Aftermath, pouze restartoval časovou linii, kdy starým známým protagonistům přiřadil nové role. Musím říct, že zpočátku mi to nepřišlo nikterak urážlivé, a naopak nebývalé vtipné. Osobní patálie Johnnyho Cage, dětinské soupeření Raidena s Kung-Laem, zdvořilostní meetingy Liu Kanga se Sindel i Shang-Tsung jako pouliční podvodná babka kořenářka, to všechno zpočátku funguje. Bohužel ony neočekávané perličky, subtilní vtípky a všeobecná hravost, s kterou se setkáte první cca 2 hodiny singleplayerové kampaně v druhé polovině poměrně drasticky upadnou do šedivého průměru. Samozřejmě od MK neočekáváte Oscarový příběh, ale je zajímavé, že první polovina vám jasně ukáže, že to jde, přičemž ta druhá, že to nejde na dlouho.Celková herní doba singleplayerové kampaně je skromných 6 hodin, z toho 4 hodiny jsou in-game animace. Dá se říct, že více času strávíte v tutoriálu, který je po vzoru předchozího dílu bezpochyby vynikající. Jen zopakuju ze svého předchozího komentáře, že takhle detailně vysvětlující, ale přitom vlastně zábavný tutoriál je nejlepším předpokladem pro to, aby vás hra motivovala k tomu se jí učit, abyste měli radost z vlastního zlepšování a zkrátka, aby vydržela…Mým cílem stanoveným již v rámci předobjednávky bylo tedy pořádně šlápnout i na soutěžení online. Bylo mi jasné, že začátky budou krušné, protože s bojovkama zkušenost na kompetitivní úrovni rozhodně nemám, ale soutěživý jsem dost a esport mi není cizí. Přesto jsem si po 40 hodinách a cca 450 hrách online musel přiznat, že ač jsem tomu dal své maximum, nestačí to.První, co mi přišlo zajímavé je, jak extrémně náročné jsou bojovky na postřeh a rychlost. Každý úder má svoje „frame data“, neboli počet snímků, po který trvá. V praxi tedy pokud zvolíte „silnější“ úder, jehož provedení zabere více snímků, je poměrně velká šance, že soupeř stihne zareagovat „slabším“, ale rychlejším protiúderem. Z Mortal Kombatu se na té nejvyšší úrovni stávají v podstatě šachy. Šachy, kde se nepočítá čas na hodiny, na minuty, ani na vteřiny, ale na snímky… A těch je 60 v každé vteřině.Zpočátku je tedy důležité nacvičit si pár rychlých kombinací, kterými dokážete soupeře bleskově zasáhnout nebo dokonce „přerušit“ v náběhu na jeho speciální údery. A pak jedno masivní kombo, kterým seberete třeba i přes 40%, aniž by s tím soupeř mohl cokoli udělat (tedy kromě breakeru, který spotřebuje celý „meter“). Paradoxně nejtěžší úkol pro začátečníka je pořád blokovat. Pořád, pořád, pořád… A hýbat se nikoli plynulým pohybem, ale dashem s blokováním v mezičase. Jakožto hráč, který už není nejmladší, jsem se rozhodl naučit se pouze jednu postavu. Ano, byl to Scorpion, údajně dobrá postava pro začátečníky, ale nejslabší postava mezi profíky. Scorpion má výborné útoky na střední i delší vzdálenost, ale je nejpomalejší, takže např. Johnny Cage, který má naopak nejrychlejší „startery“ může prakticky čímkoli Scorpiona „jailnout“, neboli dostat ho do pomyslného vězení, v kterém Scorpion musí pořád jen držet block (a k tomu ještě správně střídat jeho verze nahoře/dole), protože nemá jediný úder, který by měl tzv. „frame advantage“ oproti rychlejší postavě soupeře.Žádná situace však není beznadějná, po úspěšném zablokování určité sekvence následuje „block advantage“, tedy chvilka několika snímků, kdy můžete převzít otěže bitvy. Přehnané blokování lze navíc vytrestat „throwem“, ovšem na ten zase platí „escape“, je-li perfektně načasovaný. Systém kámen-nůžky-papír, kdy od každého existuje asi tak 10 druhů, mě nepřestává fascinovat. Tahle dobře fungující mechanika je základním předpokladem pro to, aby MK mohl uspět i v esportu.Mortal Kombat 1 se ve svých promech prsil hrou za dvě postavy najednou, avšak ono „kameo“ znamená pouze pár drobných speciálních úderů navíc, které můžete jednou za čas aktivovat. Hráči je využívají většinou k prodloužení komba, nebo výjimečně k „zónování“ soupeře (získání odstupu). Rozhodně je to vítané zpestření a osobně jsem u Scorpiona využíval Cyraxe právě k „odstrkávání“ soupeře v případě, že mi zablokoval určitou sekvenci speciálních úderů. To bylo však de facto „opraveno“ v nedávném patchi, takže téhle taktice odzvonilo…Moje strategie byly veskrze primitivní – ze střední vzdálenosti střídat útoky nízko a přes hlavu, které vyžadují odlišné blocky a spíše využívat krátké sekvence rychlých útoků než spoléhat na jedno velké kombo. Teoreticky by tento přístup měl slavit větší úspěchy, ale v praxi jsem neustále doplácel na své pomalé reflexy. Mám respekt k této hře a jejím top hráčům, v podstatě všem můžu tuhle promakanou bojovku doporučit. Všem kromě sebe… H34D 29.09.2025 13:08 War Thunder - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/War-Thunder-15868/ war thunder jsem hrál už od doby kdy byly pouze letadla, ještě s dědou který nechápal jak to funguje :D do hodnocení nepočítám židovské metody gaijinu aby vyhrabal co nejvíc peněz, ale pouhý gameplay, ne výzkum, nákupy atd. Ten je jeden z nejlepších PvP her co jsem hrál, v arkádách se nabíhá jak v counter striku, v dalších modech se využívá dokonce i taktika.. Antifáč 26.09.2025 23:07 Kingdom Come: Deliverance II - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Kingdom-Come-Deliverance-II-63360/ Dlouho očekávaný díl u kterého jsem si sliboval, že si pořídím sběratelku. Když jsem zjistil, že už jsou k dispozici tak - už nebyly, 2 dny po zahájení prodeje prosim. Příběh perfektní, napínavý, ale mírně předvídatelný takže člověk si myslí jak je chytrý, že to čekal. Stejně jako u jedničky kazí zážitek bugy, např. jeden který jsem nahlašoval už při prvním průchodu hry, nyní, při druhém (po vydání obou datadisků) stále není spravený - nemožnost zrušit smlouvání u obchodu.Hra by byla 80% ale protože je česká, to přidává 35%, mé hodnocení je tedy subjektivní protože se přesně trefili do toho co se mi líbí. Antifáč 26.09.2025 23:05 Kingdom Come: Deliverance - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Kingdom-Come-Deliverance-15991/ Peak české ludologie. Jedna z mých nejoblíbenějších her díky které jsem uvažoval že bych šel studovat historii. Bohužel dojem kazí občasné bugy a nedodělky které se ale dají překousnout Antifáč 26.09.2025 23:02 Mortal Kombat 11 - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Mortal-Kombat-11-50902/ Tak si přemýšlím, jakou evolucí prošly jednotlivé herní žánry od dob raných 90. let (popř. dříve) a přijde mi, že bojové hry, tyhle jednoduché dvourozměrné mlátičky, ani nemají pořádně jak vyspět a kam dospět. Ať už je to MK z roku 1992 nebo tento, již jedenáctý (na počítači sedmý) díl o 27 let později, vždycky vidíme pár svalovců, ninjů nebo kozatých bojovnic na protilehlých stranách obrazovky a hráče, jak zuřivě mlátí do klávesnice ve snaze přimět svoji postavičku předvést nějakou pořádnou držkovanou.Grafický pokrok je samozřejmě znát s každým dílem, i MK11 je v určitých drobnostech detailnější a ostřejší než jeho dva předchůdci vycházející ze stejného grafického (Unreal) enginu, o to mi ale nejde, přemýšlím, zda je vůbec možné někam posunout samotný žánr? Co nového dokážou borci z NetherRealm vymyslet, aby po jedenácté zaujali hráče? MK11 na to jde jinak, jednodušeji a přesto chytřeji – s přimhouřením oka to staré dotahuje k dokonalosti. Jako úplně nejlepší vývojářský tah hodnotím v MK11 tutorial, byl jsem z něho nadšen. Tutorial vám představí nejen jednu konkrétní hru, ale jak psal i kolega výše (a poté, co mě zasypete pluskama, tak níže) představí vám i celý žánr. MK Komplete a MK X byly pro mě trochu záhadou, dohrál jsem singl, pak jsem zkusil multiplayer a s nulou výher jsem dělal spíše boxovací pytel dětem z Ruska a Německa. MK11 mi krásně vysvětlil veškeré pokročilé mechaniky hry, kdy a jak blokovat, jaké údery jsou rychlejší a jaké pomalejší, jak mohu jednotlivé situace otočit ve svůj prospěch a jak se bránit tomu, když mě někdo zažene do rohu a tam si ze mě udělá hadr na podlahu. Došlo mi, že třeba frame data musela existovat už dříve, ale běžný hráč o ně povětšinou ani nezavadil, silnějším soupeřům pak nemohl konkurovat a herní komunita se rychle rozpadla. Výsledkem byly prázdné, zpomalené servery a mrtvá hra. MK11 dělá všechno proto, aby hráče zaujala, můžete hru hrát jen tak pro zábavu téměř jednou rukou, donekonečna se točit ve „věžích času“ a šmejdit kryptou, nebo se můžete do toho zakousnout a při nejmenším pochopit, jak se dá MK hrát dobře. Po tak skvělém tutorialu jsem opravdu cítil chuť se naučit aspoň něco málo a zkusit si rvačku s živým soupeřem. Takže jsem šel ven a dal prvnímu kolemjdoucímu bez varování pěstí mezi oči, no a pak jsem se vrátil zpět, zapnul počítač a spustil MK11. A můžu říct, že je to docela sranda, umím sice jen jednu postavu (Skarlet, protože je silná na dálku a má jednoduché special moves), ale čas od času si hru rád zapnu. Velmi kladně hodnotím i to, že v multiplayeru si nelze se soupeřem psát, určitě by se kdejaké utkání plné emocí zvrhlo ve zbytečné hecování, nadávky a cyka blyat…Samotné herní mechaniky také dozrály ideálního stavu, MK X nám přidalo x-rays, které vypadaly spíše jako menší fatalita a šlo je použít pouze jednou za kolo. MK11 je má taky, ale už pro ně nemusíte „nabíjet“ energii, odemknou se vám automaticky, když vám zdraví klesne na 30%. Ona energie, kterou získáváte se nyní dělí na ofenzivní a defenzivní a zatímco ta první vám umožňuje zesílit, či prodloužit určité special moves, ta defenzivní vám přidává možnost uniknout z nějakého nepříjemného soupeřova komba, případně ho potrestat flawless blockem, anebo nečekaným kotoulem opačným směrem. Zkrátka další výborný vývojářský tah. K tomu je třeba dodat, že komba jsou oslabeny i tím, že čím déle trvají, tím menší damage dávají, popř. tím jednodušší je se z nich osvobodit. Myslím, že hra je nyní mnohem zábavnější, už to není o tom, že se naučíte jedno super silné kombo, které vezme soupeři 50% života, aniž by s tím mohl cokoli dělat. V tomto směru je MK11 opravdu perfektní a docela vybalancovaná bojová hra. Zatím se mi zdá, že má i to, co každá správná progamingová hra potřebuje – tedy schopnost rozlišit hráče podle skillu a zásluh do mnoha pomyslných kategorií. Tím, že téměř každý tah má svůj protitah nejde vyhrávat nějak „haluzácky“, musíte se snažit a čím více se snažíte, tím více se musí snažit i soupeř, až se třeba hra na nejvyšší úrovni zvrhne v boj o každý „snímek“ (frame data – každý úder zabere svůj počet snímků a tedy logicky ty pomalejší lze trestat těmi rychlejšími). Tahle myšlenka se mi líbí…Singleplayerová kampaň zabírá nějakých 6 hodin, je to taková příjemně stupidní a zábavná jednohubka. Zmiňované věže a věže času slouží spíše jen k tomu nějak zabavit hráče a zasypat ho důvody, proč u hry zůstat. Ani pořádně nevím, k čemu všemu sbíráte miliony artefaktů a zlaťáků. Kryptu jsem popravdě nepochopil, nebo takhle - jasně, že chápu, že tam můžu dělat něco s penězi a artefakty a moje Skarletka pak bude třeba mít hezčí podprdu, ale tohle mě moc netankuje. Celkově s hodnocením nejdu výš jen proto, že MK11 přeci jen oproti svým dvěma předchůdcům nepřinesl TOLIK nového, s trochou nadsázky dříve takové hry vycházely spíše jako datadisky… H34D 08.08.2025 14:31 Marvel´s Guardians of the Galaxy - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Marvels-Guardians-of-the-Galaxy-56797/ O herních Guardians of the Galaxy se dá s jistou mírou nadsázky říci, že to jeden z nejlepších Marvel filmů vůbec..Ano, není to film, ale úvodní věta platí a v tom je ten fígl :)Hra se drží stylu filmových "strážců" jako howno košule.Parádní soundtrack, bizarní lokace, ještě bizarnější zvraty a situace.Dokonalé hlášky, komplet pošťuchování a vtipné hádky jednotlivých protagonistů.Dalo by se říct, že akce je zde "jen" jako jakási výplň příběhovými sekvencemi.Někomu to nesedne a pokud nezná bláznivou partičku už z filmů, celé mu to nebude dávat moc velký smysl.A potom je na problém zaděláno, ale pokud je hráč alespoň trochu znalý universa, bude spokojený. _DAVE_ 06.08.2025 13:25 Mafia II: Definitive Edition - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Mafia-II-Definitive-Edition-61628/ Definitive Edition jsem hrál v roce 2025, klasickou Mafii 2 jsem hrál už dávno, nejsem schopný posoudit grafickou stránku, které se remake týkal. Každopádně hra vypadá i v roce 2025 v pohodě, příběh je dobrý, hratelnost taktéž. Jedná se sice o lineární hru ale bavila mě, jízdní model aut je různý, ale dobrý. Dobový soundtrack je podařený, navíc hra obsahuje velice podařený český dabing a taky verze obsahuje všechny DLC. Klasickou Mafii jsem hodnotil 80%, tak u stejného hodnocení zlstanu i tady. 80% Hanyse.k 04.08.2025 20:27 Mortal Kombat X - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Mortal-Kombat-X-34512/ Ó, jaké to milé překvapení, že na nový Mortal Kombat jsme nemuseli čekat 15 let! Na druhou stranu, pár měsíců bychom si i my, nadržení bitkaři s velkými bicepsy, rádi počkali, pokud by to znamenalo, že hra vyjde optimalizovanější. Graficky je MK X prakticky stejně pěkný jako MK9, nechápu tedy, proč má o tolik vyšší HW nároky. Nemám rád ten pocit, když po instalaci 31 GB dat (proboha, co na tom tolik zabírá?) zjistím, že mi hra nejde spustit, protože ten samý Unreal 3 engine, který proháníme grafickými kartami už roky, si najednou nevystačí s GF 360…Opustíme technikality a přejdeme na fatality (a ne, tím nemyslím Marcela Vaňka). Hra nejen vypadá jako MK9, ale ona se i stejně hraje! Ovšem teď to myslím absolutně v dobrém, protože do stejných, osvědčených a skvěle fungujících herních principů jsou nasazeny nové postavy, nové kombíčka, nové special moves, nové x-raye atd. Vaše zkušenosti z předchozího dílu jsou přenositelné, u postav jako např. Scorpion zaznamenáte změn spíše méně, ale stále se nemusíte bát, že byste byli ochuzeni o příjemné učení se nových bojových triků, které jistě využijete nejen ve hře, ale i ve škole, v práci, v partnerském životě, na ulici, v nočních barech atd.Líbí se mi nápad, kdy si po vybrání postavy musíte zvolit ještě jednu ze tří specializací, tohle je velmi fajn, myslím, že díky tomu se dá vymyslet spousta různých kombinací boje a bavit se dlouhé hodiny v multiplayeru s kamarády. To je super. Co se týče singlu, zde už je situace o poznání slabší. Tedy nejdřív jsem byl nadšen z toho, že se hra posunula o 20 let vpřed, čímž si vytvořila prostor pro spousta zajímavých událostí, flashbacků a hlavně čímž mohla do hry zakomponovat potomky našich starých známých postav, ale… ALE ten potenciál zůstává dosti nevyužit. MK9 měl chytlavý příběh, který jsem označil jako „příjemně stupidní“, kopíroval filmy, pak si vymyslel vlastní odbočky a opravdu dokázal být většinu svého času nefalšovaně úsměvný. To, že MK X je o něco stupidnější bez problému akceptuji, stále jsem se velmi dobře bavil, ale nechápu, proč je kampaň tak krátká?! Vždyť vytvořit pár dalších ingame animací není až takový problém. Celková herní doba do 4 hodin a k tomu nemastný, neslaný závěr? To tedy není nic moc.Nejoblíbenější postavy: Scorpion, Cassie Cage, Erron Black, Sub-Zero, Takeda, D'vorah, Kung Jin. H34D 30.05.2025 06:53 Mortal Kombat Komplete Edition - ( PC ) https://www.cdh.cz/pc/Mortal-Kombat-Komplete-Edition-22566/ Jakožto hráč odkojený počítačem a časopisem Score mám v sobě zakořeněný odpor ke konzolím (je to z větší části póza). Konzolistům jsem vždycky záviděl jen dvě věci: 1) dřívější release her 2) Mortal Kombat. Nyní, po 15 letech čekání konečně můj druhý problém odpadá, neboť nový Mortal Kombat dorazil i na PC!Na první pohled svižný a pohledný Unreal 3 engine, v menu spousta možností a dokonce story mode, hah! Singleplayerová kampaň vychází z filmů Mortal Kombat 1 a 2, ctí jejich příběhový rámec a načrtnuté vztahy mezi postavami. Je velice příjemné, když ve hře procházíte částmi, jež si vybavujete z filmů a potkáváte známé postavy. Aby však nebylo dění předvídatelné, kopíruje kampaň filmy jen zhruba do poloviny, pak se příběh odchyluje a souběžně s tím jeho úroveň zhoršuje. Postavy se recyklují, některé musíte porazit i 4x, takže jejich „nesmrtelnost“ začíná být malinko otravná. V průběhu cca 6-8 hodinové kampaně (což už samo o sobě je wow!) narazíte na překvapivé množství in-game animací, které slepují váš pochod od jedné bitky ke druhé. Je to příjemně stupidní. :)Charaktery jsou posbírány ze všech předchozích Mortal Kombatů, mají i staré známé specialitky a kouzlíčka, ovšem to zdaleka není vše! Přibylo obrovské množství „kombíček“ – pro každou postavu existuje cca 20 různých sekvencí a kombinací úderů, které soupeře donutí vymalovat podlahu červenou a litovat, že se radši nedal na vyšívání. Když pak zkombinujete některá komba s dalšími specialitami/spelly, můžete soupeři vzít třeba 20% života, aniž by to mohl vykrýt… Pokud tedy nepoužije breaker, což je nová věc stejně jako brutálně efektní brutalita, kterou můžete použít, když se vám v souboji nabije příslušný ukazatel. Hratelnost tedy patří ke špičce svého žánru, nedovedu si ani moc představit, že by to šlo udělat lépe…Tato fúze starého, známého konceptu se spoustou nových inovací a vylepšení utváří vskutku kvalitní, chytlavý a až nečekaně zábavný herní zážitek. Když si k tomu připočtu, že všechnu tu nádheru můžete konečně hrát s kamarády v multiplayeru online, nelze než prohlásit: „bravo“ a tím nemyslím ten časopis… H34D 30.05.2025 06:52